terapia_metoda SI
dodano: 2014-06-03
opracowała: Anna Ciulińska
Zajęcia terapeutyczne metodą integracji sensorycznej
Dnia 19 maja 2014 roku rozpoczęliśmy cykl zajęć terapeutycznych metodą integracji sensorycznej z dziećmi niepełnosprawnymi oraz posiadającymi opinie z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej o zaburzeniach integracji sensorycznej. Zajęcia finansowane są przez Fundację Grupy PERN ?PRZYJAŹŃ? i będą trwały w naszej szkole do połowy listopada.
Zapewniając naszym uczniom dodatkowe zajęcia, dajemy im możliwość odpowiedniego rozwoju, co znacznie ułatwia im prawidłowe funkcjonowanie w otaczającym świecie. Integracja sensoryczna/sensomotoryczna (SI) to bowiem nic innego jak podświadome współdziałanie zmysłów człowieka, umożliwiające wykonywanie codziennych czynności. Brane są
pod uwagę takie zmysły jak: dotyk, wzrok, słuch, węch, równowaga, propriocepcja czyli tzw. czucie głębokie płynące z mięśni i stawów .
Terapia zaburzeń integracji sensorycznej polega na takim stymulowaniu układu nerwowego, aby dać mu możliwość właściwej pracy, czyli prawidłowego odbierania, przetwarzania bodźców i odpowiedzi na nie. Ćwicząc, dziecko poprawia nie tylko swoje funkcjonowanie fizyczne, ale staje się bardziej pewne swoich umiejętności, zyskuje poczucie własnej wartości i sprawstwa.
Terapia odbywa się w specjalnie wyposażonej sali terapeutycznej. Najważniejszą jej częścią jest sprzęt podwieszany. Służy on do stymulowania układu przedsionkowego i proprioceptywnego, czyli podstawowych układów sensorycznych. Zajęcia odbywają się w formie ?jeden na jeden? czyli terapeuta z jednym dzieckiem.
W imieniu naszych wychowanków i ich rodziców dziękujemy Fundacji Grupy PERN ?PRZYJAŹŃ? za dofinansowanie zajęć dla dzieci wymagających terapii SI.